Uczniowie na zajęciach z robotyki rozwijają:
- myślenie komputacyjne - proces myślowy, w którym problem i jego rozwiązania formułowane są w sposób zrozumiały i możliwy do wykonania przez komputer. Programowanie uczy rozwiązywania problemów, dzielenia dużych zadań na mniejsze, wnioskowania, poprawiania błędów
- myślenie logiczne oraz myślenie przyczynowo-skutkowe,
- kreatywność – znajomość nawet podstaw programowania, otwiera nowe pole do ekspresji twórczej, natomiast połączenie układania klocków z możliwością ich zaprogramowania otwiera przed dzieckiem niesamowite możliwości kreacji różnych sytuacji,
- metodę nauczania na błędach - programy z założenia powstają metodą prób i błędów i wymagają nieustannego testowania na każdym etapie,
- zdolności poznawcze - korzyści płynące z nauki programowania porównywalne są często do tych płynących z dwujęzyczności, ponieważ jest zbliżona do nauki nowego języka obcego – języka maszyn. Im wcześniej zaczniemy tym łatwiej dziecku opanować daną umiejętność,
- znajomość technologii informacyjno-komunikacyjnych – rozumiana jako umiejętność posługiwania się nowoczesnymi narzędziami i technikami komunikacyjnymi, służącymi wyszukiwaniu informacji i korzystaniu z nich.
- przedsiębiorczość, poznanie podstawowych pojęć związanych z działalnością gospodarczą, podatkami i biznesplanem.
Uczniowie programują z użyciem kartki, ScottieGo!, Pivot Animator, code.org. Jimu.
Agnieszka Młodzianowska
Robert Miklaszewski